SEO optimeret

WordPress er bygget til SEO, og der findes ikke noget CMS system der er lettere at SEO optimere

SEO optimeret

Hvad betyder det rent faktisk?

 

SEO står for Search Engine Optimization. Kort sagt betyder det, hvor højt din hjemmeside rangerer i søgninger foretaget med Google, Bing og andre søgemaskiner.

Grunden til, at det er vigtigt at rangere højt i disse søgninger, er fordi langt de fleste nye brugere, der gerne skulle besøge dit site, kommer fra disse søgninger. Så hvis du ønsker, at din hjemmeside får så mange besøg som muligt, er det vigtigt at arbejde med SEO.

Hvad gør vi for at hjælpe med din SEO

 

Vi benytter det nok mest anerkendte SEO plugin til WordPress, Youst Seo.

Dette plugin gør det nemt og hurtigt at arbejde med din SEO, så du nemt kan arbejde og forbedre din søgemaskine synlighed. Dette plugin kommer med som standard på alle løsninger vi leverer.

 

Responsivt design

En anden meget vigtig ting i forhold til SEO, er mobilvenlighed. Google ligger meget stor vægt på at din hjemmeside er mobilvenlig.

Derfor er alle løsninger vi leverer mobilvenlige, så de fungerer på alle skærmstørrelser.

 

Hastighed

Det er meget vigtigt at siden ikke fylder for meget, og den svarer hurtigt. Vi kender sikkert allesammen følelsen af at skulle vente længe på en hjemmeside kommer frem, og til sidst finder vi en anden side i stedet. Det koster besøgende hvis siden er langsom. Derfor har vi stor fokus på at optimere siden, så den er hurtig og svarer med det samme. Det er også vigtigt i SEO sammenhæng, da Google måler hastigheden, og straffer sider der er for langsomme.

 

SSL Certifikat

Som en del af pakken får dit nye website automatisk lagt et SSL certifikat på. Det betyder dit website benytter HTTPS://. Det er nu et krav fra Google, for at opnå gode SEO resultater.

SSL er en sikkerheds standard, der nu er et krav fra Googles side af, for at få gode placeringer.

Hvad skal du selv gøre i forbindelse med SEO?

 

Gode tekster

Det er vigtigt at der på alle sider er gode og forklarende tekster. Der skal være et klart budskab.

Der skal også være gode overskrifter. Her er det også vigtigt at der er en H1 overskrift på alle sider, og kun den ene. Derefter benyttes der H2 – H3 og ned, hvis der er flere overskrifter.

 

Titel og meta beskrivelse

Det er vigtigt alle sider har en SEO titel og en metabeskrivelse. Det er disse Google bruger som teksten på dine søgeresultater. Derfor er det vigtigt de er gode og sigende.

 

Titler og Alt. beskrivelse på billeder

Det er vigtigt dine billeder har sigende titler, så de ikke bare hedder noget helt tilfældigt, som dit kamera har kaldt dem. Det skyldes at Google også indexerer dine billeder, og hvis de gerne skulle dukke op i søgninger, er det vigtigt de har fornuftige navne, ellers ved Google ikke hvor de skal placeres.

 

Interne links

At have links på dine sider til andre af dine sider, er noget Google rigtigt godt kan lide, og derfor bliver dette belønnet. Så når du skriver dine tekster til hjemmesiden, så tænk på, om det ville give mening at placere et link i denne tekst, til en af dine andre sider.

Det kunne for eksempel være, hvis du i teksten opfordrer besøgende til at kontakte dig, så lav den tekst klikbar, og lad den føre til din kontakt side.